...
 

Kārlis Cābulis

Pieredzes jomas: Digitālais Mārketings Web risinājumi Satura Mārketings Interneta vietņu izstrāde Korporatīvā identitāte Sociālie tīkli

Grāmatzīmes

Digitālais mārketings
Bieži vien idejas meklējumos paiet ilgāks laiks nekā, lai radītu pašu produktu. Tas ir kā gleznot, tev it kā ir viss, gan audekls, gan krāsas un otas, lielisks vīns veca kristāla kausā, tomēr ir vajadzīgs tas eņģelis, kura vārda tu pat nezini, bet kas sēd uz pleca un vieglām spārna kustībām, sabīda kopā iepriekšējo pieredzi, zināšanas un mirkļa ideju, lai kopā rastos kas uzmanības vērts. Nav slikti, ja reizi pa reizei, ko pieraksti, ieliec grāmatzīmi, varbūt vēlāk noderēs. Noderēs, ja ne sev pašam, tad varbūt kādam citam.

Publikācija sociālajā tīklā. Cik garai tai vajadzētu būt?

Digitālais mārketings, interneta risinājumi

Viens no digitālā mārketinga speciālista "ražošanas" rezultātiem ir ierakstu popularitāte, cik daudz tas ir "laikots", komentēts un visbeidzot - cik personas ar to ir dalījušās. Ir dažādi ceļi, kā paaugstināt šos rādītājus, apskatīsim vienu - sociālā tīkla ieraksta garums.

Facebook vēlamais ieraksta garums

BuzzSumo veiktais pētījums, kurā analizēti 800 miljonu ierakstu, ļauj secināt, ka ieraksti, kuru garums ir mazāks par 50 zīmēm, nodrošina lielāku lasītāju iesaisti. Savukārt JeffBullas piedāvā konkrētu skaitli - ierakstiem, kas ir īsāki par 80 simboliem, lasītāju iesaiste ir par 66% lielāka nekā garākiem ierakstiem.


Iemesli? Garākiem ierakstiem Facebook rāda tikai sākuma daļu, bet tālākai lasīšanai, jānospiež saite "... Skatīt vairāk". Šī no pirmā acu skatiena it kā nenozīmīgā darbība samazina potenciālo klientu iesaistīšanās rādītājus. Vēl vairāk, garus tekstus lasītājam ir grūtāk uztvert, viņš bieži vien pazaudē kopsaucēju un aiziet prom no tava ieraksta, neveicot aktīvu rīcību. T.i. īss teksts ir lasītājam saprotamāks.

Facebook sludinājumu (maksas) ieraksti

Katrā Facebook reklāmas tekstā ir jābūt trīs sastāvdaļām:  Virsraksts, Pamata teksts un Apraksts.

AdExpresso, izanalizējot vairāk kā 37k maksas ierakstu ir secinājuši, ka sludinājuma efektivitāte pieaug, ja:

  1. Virsraksts ir 5 vārdus garš;
  2. Pamata teksts pirms fotogrāfijas vai video ir 14 vārdu garš;
  3. Apraksts zem virsraksta ir 18 vārdus garš.


Secinājums: esi vienkāršs savu vārdu izvēlē, nespēlējies ar sarežģītām teikumu konstrukcijām, nelieto specifiskus tikai noteiktai auditorijai zināmus vārdus, saīsini publiskojamo tekstu garumu.

Facebook Video

Video galvenais efektivitātes rādītājs ir tā kopējais skaitīšanās laiks.

Kinetic Social, izanalizējot 2 miljardus reklāmas rādījumu, noskaidroja, ka gadījumā, ja video klips ir 30-60 sekundes garš, to līdz beigām noskatās 44% auditorijas. Ja video ir īsāks par 30 sec. tad šis rādītājs ir 26%, bet ja garāks par 2 minūtēm, tad 31%.

Facebook lietotāji ir atsaucīgāki, skatoties 30-50 sekundes garus video. Veidojot video, neaizmirsti, ka tam jābūt arī interesantam, ar pareizo garumu vien nebūs līdzēts!

Instagram vēlamais ieraksta garums

Instagram ir vizuāla sociālā platforma un dažkārt pat liekas, ka tur vārdi nav vajadzīgi vispār. Tomēr arī šeit pareizi sakārtoti vārdi var palielināt iesaisti. Savukārt "like" un komentāru skaits ceļ tava ieraksta popularitāti un tam ir lielākas iespējas iekļūt TOP rādījumos, nevis būt kaut kur kopējā masā.

Tu droši vien to nezināji un nekad neesi redzējis, bet Instagram ir iespējams veidot līdz pat 2200 zīmes garus ierakstus, tomēr lielākā daļa lietotāju vienkārši ātri pārskata publikāciju vizuālo sarakstu, tādēļ nav vērts ieguldīt resursu garu tekstu rakstīšanā. Optimālais Instagram ieraksta garums būtu no 138 līdz 150 simboliem.

Reklāma Instagram

Instagram reklāmas teksta maksimālajam garumam jābūt 125 zīmes, centies izteikties kodolīgi, klients to novērtēs.

Tēmturi Instagram

Maksimālais #hashtag slaits ir 30, tomēr pārspīlēt ar to lietošanu nav vērts, tas nepalīdzēs uzlabot "redzamību". TrackMaven veicot pētījumu Instagram vidē ļāvis secināt, ka vislielāko iesaistes koeficientu ieguva ieraksti ar 9 tēmturiem, savukārt simbolu skaits tēmturī, kas rada lielāko iesaisti ir ne lielāks par 24 simboliem.


Izvēloties Instagram tēmturus labāk skatīties uz kvalitāti nekā to skaitu.

YouTube vēlamais ieraksta garums

Tāpat kā Facebook video arī šeit svarīgākais faktors ir skatītāja noturēšana. Lai arī YouTube katru minūti tiek papildināts ar 400 stundām jaunu video, tā meklēšanas sistēma ir balstīta uz video datnes aprakstošo tekstu.

Ieteicamais video garums - 3 minūtes

Vidējais YouTube top50 video garums ir 2 minūtes 54 sekundes.


Virsraksts - 70 simboli

Rakstot virsrakstu jāiekļaujas 70 zīmēs, ieskaitot atstarpes. Garāki ieraksti meklēšanas rezultātu sarakstā tiks "apgriezti".

Aprakstošā daļa - 157 zīmes

Atslēgas vārdus iekļaujiet pirmajos 157 uzrakstītajos burtos un atstarpēs, jo tieši šī ir tā daļa, kas "klientam" būs redzama viņa meklēšanas rezultātos.

Draugiem vēlamais ieraksta garums

Draugiem.lv kā jau mazāka mēroga sociālais tīkls ir piekāpīgāks redzamo zīmju skaita ziņā, lapas Runā ieraksta garums ir 297 zīmes, pārējais tiek paslēpts zem uzraksta "... Lasīt vairāk". Tomēr arī šeit, lai noturētu lasītāja interesi un nodrošinātu iesaisti nevajag aizrauties ar teksta maksimālu izmantošanu.

Ierakstu noteikti ir jāpapildina ar attēlu, jo tas būs pirmais, kam lasītājs pievērsīs uzmanību. Iespējamo "Patīk" iesaisti Draugos vieglāk iegūt ar attēla palīdzību nekā ar tekstu.

Kopīgot


Do NOT follow this link or you will be banned from the site!